PDA

View Full Version : Eerste Marokkaanse burgermeester in Nederland

Ulrich von Hutten
10-17-2008, 03:50 AM
De Rotterdamse gemeenteraad heeft staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken (PvdA) gekozen als nieuwe burgemeester. Aboutaleb wordt hiermee de eerste Marokkaanse burgemeester van Nederland.

De tweede politieke partij in de Rotterdamse gemeenteraad, Leefbaar Rotterdam, is woedend over de benoeming. De partij is tegen de gevolgde procedure. Daarbij liet fractievoorzitter Sörensen donderdagavond doorschemeren liever een ander als burgemeester te hebben gezien.

Verder is in bestuurlijke kringen met grote instemming gereageerd op de voordracht. De VVD-fractie in de Tweede Kamer vindt het een slechte zaak dat de staatssecretaris van Sociale Zaken tussentijds de plaat poetst. Hij had volgens de rechtsliberalen de kabinetsperiode moeten uitdienen.

De huidige burgemeester Opstelten van Rotterdam vertrekt per 1 januari 2009. Het kabinet moet officieel de voordracht van de gemeenteraad nog goedkeuren, maar dit is een formaliteit.
Rotterdam heeft 580.000 inwoners, en is de tweede stad van het land. (belga/jv)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/454756/2008/10/16/Nederland-heeft-zijn-eerste-Marokkaanse-burgemeester.dhtml

Anti Globalist
10-20-2008, 02:12 PM
De wraak van de Pvda voor Rotterdam. Die dachten na de fortuyn-revolte weer rustig op de pvda te kunnen stemmen. Maar die had nog een appeltje met Rotterdam te schillen :rolleyes:

WFHermans
10-21-2008, 04:21 PM
Dit is wraak van de PvdA en de overige systeempartijen, en beloning voor Aboe Taleb als een van degenen die meehielpen Pim Fortuyn te vermoorden.

Wel interessant het verraad van Pastors te zien, die zich voor Aboe Taleb heeft verklaard.

Ceddar
11-09-2008, 05:01 PM
Dit is wraak van de PvdA en de overige systeempartijen, en beloning voor Aboe Taleb als een van degenen die meehielpen Pim Fortuyn te vermoorden.

Wel interessant het verraad van Pastors te zien, die zich voor Aboe Taleb heeft verklaard.

Aboutaleb werkte mee aan de moord op Fortuyn?

Dar zou ik wel wat meer feiten over willen vernemen. :)

WFHermans
11-10-2008, 07:48 PM
Google zijn naam maar, hij is een van degenen geweest die het klimaat schiepen voor de moord op Pim Fortuyn. Bovendien is hij van de PvdA, de organisatie die hoofdschuldig aan de moord is.

Ceddar
11-11-2008, 02:35 AM
Google zijn naam maar, hij is een van degenen geweest die het klimaat schiepen voor de moord op Pim Fortuyn. Bovendien is hij van de PvdA, de organisatie die hoofdschuldig aan de moord is.

Bij het googelen op zijn naam vond ik niets over medeplichtigheid aan de moord op Fortuyn. Volgens mij is die vermoord door ene Volkert van der G. die geen lid was van de PvdA.

Ik vrees dat je een beetje associeert op de kreet 'de kogel kwam van links'. Veel dieper zal je analyse wel niet gaan.

WFHermans
11-12-2008, 11:18 AM
Op 9 februari 2002 verscheen Aboutaleb in de tv-rubriek 2Vandaag. Aanleiding was het befaamde Volkskrant-interview, waarin Fortuyn artikel 1 van de Grondwet ter discussie stelde en de islam ‘een achterlijke cultuur’ noemde.

In de studio werd Aboutaleb over dit alles ondervraagd door Victor Deconinck. Het gesprek eindigde als volgt:

Deconinck: “Maar dit betekent toch waarschijnlijk het einde van Fortuyn?”

Aboutaleb: “Ik zou daar geen traan om laten, als u dát bedoelt, ik zou daar geen traan om laten. Maar het is natuurlijk buitengewoon vreemd dat zo’n hoog ontwikkelde natie als Nederland, afgelopen tijd in de opiniepeilingen te kennen heeft gegeven, met zóveel stemmen achter zo’n… wolf in schaapskleren te kunnen lopen. In een land waar ‘nooit meer Auschwitz’ nog nagalmt… dat land moet oppassen. Want een demagoog als deze man, iemand die zóver kan gaan met dit soort uitspraken te doen, en dan een groot deel van het volk aan zijn knieën kan krijgen, dat is niet goed voor een land, dat is niet goed voor een beschaving. .. Dat moeten we écht goed in de gaten houden.”

Dit is een regelrechte oproep van Aboutaleb om Pim Fortuyn te vermoorden.

Ceddar
11-13-2008, 04:53 AM
Op 9 februari 2002 verscheen Aboutaleb in de tv-rubriek 2Vandaag. Aanleiding was het befaamde Volkskrant-interview, waarin Fortuyn artikel 1 van de Grondwet ter discussie stelde en de islam ‘een achterlijke cultuur’ noemde.

In de studio werd Aboutaleb over dit alles ondervraagd door Victor Deconinck. Het gesprek eindigde als volgt:

Deconinck: “Maar dit betekent toch waarschijnlijk het einde van Fortuyn?”

Aboutaleb: “Ik zou daar geen traan om laten, als u dát bedoelt, ik zou daar geen traan om laten. Maar het is natuurlijk buitengewoon vreemd dat zo’n hoog ontwikkelde natie als Nederland, afgelopen tijd in de opiniepeilingen te kennen heeft gegeven, met zóveel stemmen achter zo’n… wolf in schaapskleren te kunnen lopen. In een land waar ‘nooit meer Auschwitz’ nog nagalmt… dat land moet oppassen. Want een demagoog als deze man, iemand die zóver kan gaan met dit soort uitspraken te doen, en dan een groot deel van het volk aan zijn knieën kan krijgen, dat is niet goed voor een land, dat is niet goed voor een beschaving. .. Dat moeten we écht goed in de gaten houden.”

Dit is een regelrechte oproep van Aboutaleb om Pim Fortuyn te vermoorden.

Dit is geen regelrechte oproep tot moord; het is zware kritiek op een mede politicus. Je kunt inhoudelijk bezwaar maken tegen die kritiek maar dit een oproep tot moord noemen is gevaarlijke waanzin.

Als we jou zouden volgen moeten we het uiten van kritiek op politici en jouw onwelgevallige politieke standpunten strafbaar achten. Ik vrees dat je aanstuurt op een beperking van de vrijheid van meningsuiting op dit punt. Een gevaarlijke redenering.

WFHermans
11-13-2008, 06:39 PM
Op 6 mei 2002 gaf Volkert van der Graaf gevolg aan de oproep van Aboetaleb om Pim Fortuyn te vermoorden.

Niet alleen vermeldde Volkert van der Graaf dat hij de moord pleegde specifiek omdat Pim Fortuyn tegen Marokkanen zou zijn, ook zei Volkert van der Graaf dat hij de moord niet gepleegd zou hebben als Pim Fortuyn beveiliging had gehad.

De PvdA van Aboetaleb had echter verboden dat Pim Fortuyn beveiliging zou krijgen, waarbij ze als reden gaven dat Pim Fortuyn "geen echte politicus was".

Ceddar
11-14-2008, 04:56 AM
Op 6 mei 2002 gaf Volkert van der Graaf gevolg aan de oproep van Aboetaleb om Pim Fortuyn te vermoorden.

We stelden juist vast dat Aboutaleb niet tot moord opriep.

Niet alleen vermeldde Volkert van der Graaf dat hij de moord pleegde specifiek omdat Pim Fortuyn tegen Marokkanen zou zijn, ook zei Volkert van der Graaf dat hij de moord niet gepleegd zou hebben als Pim Fortuyn beveiliging had gehad.

De uitspraak dat Fortuyn 'tegen Marokkanen' was is me niet bekend. Ik vrees dat je dit hebt verzonnen.

De PvdA van Aboetaleb had echter verboden dat Pim Fortuyn beveiliging zou krijgen, waarbij ze als reden gaven dat Pim Fortuyn "geen echte politicus was".

Waaruit blijkt in hemelsnaam dat de PvdA beveiliging 'verbood'? Uit de onderzoeken bleek dat die beveiliging werd aangeboden maar door Fortuyn werd geweigerd.

Verzin jij je eigen nieuwsfeiten?

WFHermans
11-14-2008, 05:42 PM
We stelden juist vast dat Aboutaleb niet tot moord opriep.De moordenaar zelf stelde dat hij de moord pleegde vanwege de Marokkanen die door Pim Fortuyn aangepakt zouden worden, en Aboetaleb was een beruchte Marokkaanse demonisator van Pim Fortuyn. Als Aboetaleb insinueert dat Pim Fortuyn een nieuw Auschwitz gaat doorvoeren dan ziet het grootste deel van de bevolking daarin dat Pim Fortuyn miljoenen mensen zal uitroeien. En als hij stelt dat hij om het "einde" van Pim Fortuyn geen traan zou laten dan is de moordoproep zonneklaar.

Ceddar
11-14-2008, 06:36 PM
De moordenaar zelf stelde dat hij de moord pleegde vanwege de Marokkanen die door Pim Fortuyn aangepakt zouden worden, en Aboetaleb was een beruchte Marokkaanse demonisator van Pim Fortuyn. Als Aboetaleb insinueert dat Pim Fortuyn een nieuw Auschwitz gaat doorvoeren dan ziet het grootste deel van de bevolking daarin dat Pim Fortuyn miljoenen mensen zal uitroeien. En als hij stelt dat hij om het "einde" van Pim Fortuyn geen traan zou laten dan is de moordoproep zonneklaar.

Ik kan nu uiteraard wel gaan vragen of je een bron hebt van de bewering van Volkert over die Marokkanen (hij zei naar mijn beste weten nimmer zoiets) en vervolgens uitleggen dat je Aboutaleb (je spelt zijn naam steeds verkeerd) nergens beweerde dat Fortuyn gaskamers wilde inrichten maar ik vrees dat je niet vatbaar bent voor de normale regels van logica en feiten.
Ik las enkele andere bijdragen van je en moest vaststellen dat je ernstig in de war bent. Ik wens je al het goede en bovenal genezing toe. Ik houd het hier verder voor gezien.

Ulrich von Hutten
08-12-2009, 02:58 PM
Cypres?

Verklaar je nader....